Film
Życie Pi
W cyklu: OSCARY, OSCARY, OSCARY…
4 Oscary 2013: najlepsza reżyseria, najlepsze zdjęcia – Claudio Miranda, najlepsza muzyka – Mychael Danna, najlepsze efekty specjalne
– 7 nominacji: najlepszy film, najlepszy scenariusz adaptowany – David Magee, najlepsza piosenka – „Pi’s Lullaby”, najlepszy montaż, najlepsza scenografia, najlepszy dźwięk, najlepszy montaż efektów dźwiękowych
Złote Globy 2013: najlepsza muzyka
– 2 nominacje: najlepszy film – dramat, najlepsza reżyseria
9 nominacji do Brytyjskich Nagród Filmowych BAFTA m.in.: najlepszy film, najlepsza reżyseria, najlepszy scenariusz adaptowany, najlepsze zdjęcia, najlepsza muzyka
Długo oczekiwana ekranizacja słynnej powieści Yanna Martela, uhonorowanej prestiżową Nagrodą Bookera.
Życie Pi Anga Lee (także twórcy filmów Tajemnica Brokeback Mountain, Ostrożnie, pożądanie czy Przyczajony tygrys, ukryty smok) opowiada niezwykłą historię 16-letniego chłopca, który wychodzi cało z katastrofy na morzu i przeżywa niesamowitą przygodę. Jako rozbitek nawiązuje głęboką przyjaźń z innym ocalonym – tygrysem bengalskim… To historia o wytrwałości, inspiracji, nadziei. Nie brakuje w niej wzruszeń, ale i humoru.
Film jest ekranizacją powieści, która sprzedała się w siedmiu milionach egzemplarzy i latami okupowała wysokie miejsca na listach bestsellerów. Akcja rozgrywa się na trzech kontynentach i dwóch oceanach, na przestrzeni lat. Tylko reżyser o bujnej wyobraźni mógł przełożyć tę książkę na język filmu.
„Zależało mi na tym, aby widzowie przeżyli coś tak niezwykłego jak czytelnicy, którzy sięgnęli po powieść Yanna Martela.” – mówi Ang Lee.
„Życie Pi to cudowne osiągnięcie narracyjne i symbol wizualnego mistrzostwa.” Roger Ebert, Chicago Sun-Times
„Życie Pi to być może jeden z najpiękniej zrealizowanych filmów, jakie kiedykolwiek powstały.” Anna Tatarska, Wirtualna Polska
„Powieść Martela Yanna Życie Pi zekranizowana przez Anga Lee to zadziwiające połączenie przygodowej baśni dla młodzieży z subtelnie wpisanym w nią wykładem teologicznym. Tajwańskiemu reżyserowi, od lat pracującemu w Hollywood, udało się tę podwójność doskonale wyrazić.” Janusz Wróblewski, Polityka
„Ten film to dowód na to, że prawdziwy artysta poradzi sobie w każdej sytuacji. Zwycięży nawet w pojedynku z techniką i literackim bestsellerem uznawanym za niemożliwy do sfilmowania.” Marek Sadowski, Rzeczpospolita