Film
Czeski sen
W cyklu: Młodzieżowy Klub Filmowy
Film otwiera sekwencja trzech ujęć: lata 80. – tłum w kilometrowej kolejce przed sklepem; jesień 1989, Vaclavske Namesti – tłum, który podniósł głowę po latach niewoli; rok 2004 – tłum biegnący w stronę nowo otwartego hipermarketu Czeski Sen. W piękny, słoneczny ranek na podmiejskie łąki przyszło półtora tysiąca potencjalnych klientów, z torbami, plecakami, wózkami. Widzimy, jak brną przez trawę w stronę kolorowej fasady sklepu. Dochodzą – i stają oniemiali.
Fałszywe reklamy telewizyjne i radiowe, 400 podświetlonych billboardów, 200.000 ulotek oraz tysiące nabranych klientów to elementy filmu dwójki czeskich studentów Filipa Remunda i Víta Klusáka. Opowiadają oni prawdziwą historię lipnej kampanii reklamowej nieistniejącego supermarketu…
Prelekcję przed filmem wygłosi dr Agnieszka Nieracka (Uniwersytet Śląski).