Filmy z lektorem lub audiodeskrypcją "Kino dostępne" Więcej

Udostępnij

Circuit des Yeux

Koncert

XXXIV Ars Cameralis Festiwal

Twórczość Circuit des Yeux wymyka się prostym kategoryzacjom. Haley Fohr, bo tak nazywa się artystka, jest bowiem twórczynią multidyscyplinarną: maluje, nagrywa introwertyczne lo-fi w pokoju, pisze utwory na pięćdziesięcioosobowy chór dziecięcy, tworzy audiowizualne instalacje, koncertuje w komorze bezodbiciowej (pokoju, w którym nie występuje echo). Każda z jej płyt przyciąga uwagę krytyki oraz publiczności nieszablonowym podejściem do materii muzycznej i napięć wynikających z emocjonalnej warstwy jej projektów.

Nie inaczej jest w przypadku jej najnowszej płyty – wydanej w marcu tego roku nakładem prestiżowej wytwórni Matador – „Halo On The Inside”. Artystka tworzyła ją nocami, w samotności i ciszy swojego prywatnego studio – świat zewnętrzny był na tyle cichy, że Fohr słyszała rytm pracy swojego ciała tworzący wewnętrzną symfonię. Zaintrygowało ją to na tyle, że pracowała nad tym konceptem przez kolejnych osiem miesięcy.

A potem spojrzała na zewnątrz. Podróż do Grecji przyniosła zainteresowanie postacią Pana, greckiego boga, grającego na fletni pół człowieka, pół kozła. To właśnie jego historia: granych przez niego melodii, transformacji, seksualności i ostatecznego upadku posłużyła artystce jako coś w rodzaju tablicy inspiracji dla najmocniejszych fragmentów albumu. Swoje dołożył także Andrew Broder, producent znany ze współpracy chociażby z Lambchop czy Moor Mother. Jednak najważniejszym elementem „Halo On The Inside” jest głos Circuit des Yeux: potężna, czterooktawowa maszyna, wydająca z siebie zarówno subtelne melodie, jak i zwierzęce jęki.

Więcej szczegółów na: arscameralisfestiwal.pl

W repertuarze

Brak wydarzeń

Galeria

fot. Dana Trippe

Zapisz się do newslettera

Wybierz tematy które pokrywają się z Twoimi zainteresowaniami: